Bānīša zeme - Pasaule, kurā nebeigsi smaidīt!
24.04.2024. Alūksnē, Bahnhofs hotel svinīgā un sirsnīgā atmosfērā notika Bānīša zemes zīmola prezentācija. Bānīša zemes vizuālo identitāti ir izstrādājis Dizaina birojs H2E un par tā lietošanu un izmantošanu atbildīga ir biedrība "SATEKA". Šī zīmola izstrāde ir sadarbības projekta "Iepazīsti un sajūti Bānīša zemi!" viena no aktivitātēm.
Pasākumā piedalījās Bānīša zemē darbojošies uzņēmumi, sadarbības partneri un Bānīša zemes draugi.
Pasākums mērķis bija prezentēt jauno Bānīša zemes zīmolu, runāt par zīmolu nozīmi teritorijas un ekonomikas attīstībā, dzirdēt praktiskus uzņēmēju stāstus, kā arī domāt par starpnovadu un starpnozaru sadarbības nozīmi.
Klātesošajiem bija iespēja apskatīt pirmos Bānīša zemes suvenīru un dāvanu izstrādājumus, kurus sarūpēja SIA "Impress Print" pārstāve Elīna Salaka.
Īss ieskats pasākumā:
- Daiga Gargurne no biedrības "SATEKA" klātesošajiem pastāstīja par starpteritoriālā sadarbības projektu "Iepazīsti un sajūti Bānīša zemi!", kura mērķis ir spēcināt Bānīša zemes identitāti, attīstot vienotu zīmolu un integrējot to vienotos teritorijas popularizēšanas pasākumos, piedāvājumos un risinājumos. Tā ietvaros ir paredzēts uzsākt Bānīša zemes zīmola iedzīvināšanas aktivitātes, stiprināt piederības sajūtu, kāpināt Bānīša zemes pievilcību un virzīt daudzveidīgu starpnovadu sadarbību.
- Santa Harjo-Ozoliņa no biedrības "Alūksnes lauku partnerība" prezentēja Dizaina biroja H2E izstrādāto Bānīša zemes vizuālo identitāti.
- Vidzemes augstskolas asociētais profesors, dr.geogr. Andris Klepers akcentēja zīmolu nozīmi un priekšnosacījumus, kurus jāņem vērā zīmolu veiksmīgā iedzīvināšanā. Profesors vērsa uzmanību uz dažādiem aspektiem, kas varētu veicināt vai kavēt Bānīša zemes atpazīstamības un pievilcības veidošanu, lielu uzsvaru liekot un profesionālu zīmola vadību, uzņēmēju spēju attīstīt atbilstošus pakalpojumus un piedāvājumus, tūrisma jomas virzītāju spēju šo piedāvāt savos kanālos un kopīgo spēju veidot kopīgus pasākumus un aktivitātes.
- Bahnhofs hotel un SIA "JM grupa" pārstāvis Viesturs Morozs pastāstīja savu stāstu par nonākšanu Alūksnē un darbu Bahnhofs hotel piedāvājumu attīstībā un popularizēšanā, iesaistot ģimeni un uzņēmuma komandu. Uzņēmējs akcentēja jaunās digitālās iespējas, kuras veiksmīgi izmanto savu pakalpojumu un piedāvājumu reklamēšanā, papildinot ar citām vietas vērtībām un unikalitātēm, t.sk. Bānīti. Viesturs uzsvēra arī nepieciešamību savstarpējai sadarbībai arī starp uzņēmumiem, kas neizslēdz arī pozitīvas konkurences saglabāšanu, tomēr kopā darot un veidojot, viņaprāt var sasniegt labākus rezultātus.
- SIA "Gardums" pārstāve Baiba Bokmeldere pastāstīja par uzņēmuma veiksmīgo pieredzi sadarbības veidošanā ar dažādiem amata meistariem un vietējiem ražotājiem, attīstot vietējo produktu tirdzniecības vietu uzņēmuma telpās. Baiba uzsvēra veikaliņa nozīmi stāstu un iedvesmas radīšanā, kā rezultātā klienti uzzina par katru uzņēmēju, kura produkti ir nopērkami šajā vietā, kā rezultātā klienti atved citus klientus un dalās ar šo informāciju. Uzņēmuma pārstāve ierauga Bānīša zemes zīmolu kā labu iespēju piesaistīt vairāk produktus arī no blakus novada ražotājiem, tādejādi veicināt zīmola atpazīstamību un popularizēšanu, t.sk. arī meistarklašu ietvaros, kas regulāri tiek organizētas uzņēmumā.
- Raitis Melders no SIA "Gulbenes-Alūksnes bānītis" uzsvēra zīmola svarīgumu un vērtīgumu kopīgā divu novadu teritoriju mijiedarbībā un sadarbības veidošanā. Būtiski ir veidot kopīgus pasākumus, kas piesaista lielāku auditoriju. Uzņēmums sadarbojas ar citiem teritorijas uzņēmumiem, ko turpinās darīt arī turpmāk pie tam popularizējot jaunais zīmolu - Bānīša zeme.
- Noslēgumā Simona Sniķe no Gulbenes novada pašvaldības aģentūras "Gulbenes tūrisma un kultūrvēsturiskā mantojuma centrs" apliecināja, ka Bānīša zeme ir labs tūrisma pārvaldību organizāciju stratēģiskās partnerības piemērs. Šajā procesā jau daudzus gadus aktīvi sadarbojas gan Simonas pārstāvētā aģentūra, gan Alūksnes Tūrisma informācijas centrs. Bānīša zemes piedāvājums ir atrodams abu novadu tūrisma mājas lapās, kā arī kopīgajā Bānīša zemes facebook.com lapā. Abu novadu tūrisma jomas pārstāvji piedalās kopīgās izstādēs, organizē kopīgus pasākumus, kā arī strādā pie zīmolu iedzīvināšanas.
Paldies ikvienam pasākuma dalībniekam par interesi un kopā būšanas laiku!
Projekts ar Nr.23-00-A019.332-000010 tiek īstenots Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.-2020.gadam 19.3 pasākuma "Starpteritoriālā un starpvalstu sadarbība" 19.32 aktivitātes "Starpteritoriālā sadarbība" ietvaros ar Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai līdzfinansējumu.